RC Dokkum helpt Sulawesi

9 November 2018

De Rotaryclub Dokkum heeft voor de slachtoffers van de aardbeving en de tsunami op Sulawesi een Shelterbox beschikbaar gesteld. Een shelterbox is een stevige tent in een kist met watercontainers, gereedschap, solarlampen, kookgerei en andere middelen die slachtoffers in staat stellen zelf hun leven weer te op te bouwen. Dat geheel kan als tijdelijk onderkomen worden gebruikt voor een heel gezin. We hebben dit onderkomen aangeschaft bij de organisatie Shelterbox.
ShelterBox is een internationale noodhulporganisatie die noodhulp /noodonderkomens brengt naar mensen die getroffen worden door natuurrampen of conflicten, waar ook ter wereld. De organisatie  komt altijd direct in actie en heeft veel materiaal op voorraad op verschillende plaatsen in de wereld.
De autoriteiten van Sulawesi wilden eerst de hulpverlening zelf verzorgen, maar in oktober is alsnog Shelterbox toegelaten in de rampgebieden.