Kwartetspel

13 November 2014

Donderdag 13 november aan het eind van de middag werd in het Stadhuis van Dokkum het Oud Dockumer Kwartetspel gepresenteerd. Wethouder Pytsje de Graaf nam het eerste exemplaar in ontvangst en probeerde het spel direct uit. Het kwartetspel is een initiatief van de Rotary Club Dokkum en in beperkte oplage verkrijgbaar. De opbrengsten van het spel komen volledig ten goede aan lokale goede doelen in Dokkum en omstreken. De kwartetten bestaan onder andere uit Oud Dockumer burgemeesters, bedrijven, kerken, bijnamen en meer.

Van de Rotary Club waren aanwezig; Haite Schukking, Fenny Reitsma-Hazelhoff en Bart van der Zant. Zij legden het eerste kwartet met de wethouder. Het spel kwam met tot stand dankzij bijdragen van de gemeente Dongeradeel, Studio Byfrank bno, DVC/Demes Beheer BV, Hiatus, Hotel van der Meer, IJzerhandel Raadsma en Van der Gang sinds 1873. Vanaf vrijdagavond is het spel voor €4,95 verkrijgbaar in boekhandels Bergsma en Schaaf, bij 1622 Lifestyle, Van Sinderen Interieurs, Van der Gang en in het Admiraliteitshuis.