Jubileum

4 Juni 2018

Mooie avond voor UVV vrijwilligers

In Dokkum zijn bijna 500 vrijwilligers actief van de Unie Van Vrijwilligers (UVV). Zij ondersteunen de verzorging van cliënten op tal van plekken zoals in De Waadwente en Dongeraheem.
Om hen voor deze inzet te bedanken, bood de Rotaryclub Dokkum in het kader van haar 60-jarig bestaan, deze groep UVV-ers op 2 juni een Culturele verrassingsavond aan. De Fellowshipcommissie (Frans, Joke en Sjoek) hadden erg hun best gedaan om een mooi programma samen te stellen.
De ontvangst was in het Garnalenfabriekje bij Moddergat met koffie en thee. Als start was daar een verhalenverteller (dhr. Bijlsma) die twee verhalen uit de regio vertelde (uiteraard in het Fries).
Daarna werden de deelnemers per platte wagen (bestuurd door vader en zoon Antonides en Jan Idsardi) uiteenlopende evenementjes bezocht. In de Theaterkerk in Nes was tevens Fries de voertaal bij enige sketches van Ank Bijlsma en Gerrit Haaksma van Ach.mea Culpa.
In een aardappelschuur van de familie Wilman onder Paesens werd genoten van een dansvoorstelling van de DansFactory uit Dokkum (o.l.v. Elske Pompstra). En buitendijks op het Wad bij het Fiskershuske in Moddergat werd een korte masterclass TAICHI QIGONG gegeven door Eva Jensen.
Deze bijzondere avond werd afgesloten bij het Garnalenfabriekje met een hapje en drankje, verzorgt door De Kalkman uit Wierum.
Een gedenkwaardige avond met goede sfeer en gelukkig prima weer.