Rotaryclub Dokkum werkt met jeugd

25 Mei 2016

Hoewel we in Nederland misschien geen echte armoede kennen, zijn er kinderen die het minder getroffen hebben met mogelijkheden en aandacht.
Voor kwetsbare kinderen heeft Rotaryclub Dokkum recent met steun van District 1590 een viertal activiteiten georganiseerd.

We zijn een dag met een groep jongeren met een verstandelijke beperking op en rond de Waddenzee actief geweest.
Met kinderen uit een gezin dat aangewezen is op de voedselbank  gingen we naar de bioscoop.
De voetbalwedstrijd Heerenveen-Heracles werd met een groep jongens met een beperking bijgewoond.
En in de mei-vakantie zijn we met een grote groep kinderen die zijn aangemeld door Vluchtelingenwerk, naar het dierenpark Aqua Zoo Friesland geweest. Enthousiast maakten de kinderen (van 4-12 jaar) kennis met de verschillende dieren, door een speurtocht, een zeehondensafari waarbij ze zelf vis mochten voeren en een bezoek aan de kangeroe’s.
Als één van de kinderen dan zegt “Dit is mijn mooiste dag ooit “, dan realiseer je je waarom je juist deze activiteiten hebt georganiseerd.