Sport op de As

11 Mei 2016

Op zaterdag 24 september 2016 organiseren de gezamenlijke Rotaryclubs BergumDokkum en Lauwersland, samen met Wielervereniging Wadro Otto EbbensLoopgroep Dokkum, loopgroep Hugo Veenker, SV Friesland, loopclub Burgum en Rotaract een uniek en eenmalig sportevenement op de Centrale As: Sport op de As.
Het inschrijfgeld voor deze unieke, eenmalige loop bedraagt € 15,00 en komt volledig ten goede aan het goede doel:
Stichting Leergeld Noord Oost Friesland.

De dag start met een wielerploegentijdrit voor teams in de funklasse/bedrijven. Daarna volgen Dames (Elite/Belofte) en Heren (Elite/belofte). De tijdritten worden verreden onder toezicht van de KNWU. Vanaf 10.00 uur start iedere minuut een team in de funklasse (recreanten en bedrijventeams). Vanaf 11 uur start iedere minuut een damesteam. Zij rijden een tijdrit van 32 km. Herenteams starten vanaf 11.30 uur en rijden een rit van 52,1 km. Alle teams worden begeleid door een motorrijder. Start en finish is in Burgum.
‘s Middags wordt over de zuid-noord route een run georganiseerd over 3 afstanden: halve marathon (ca. 21 km (= totale lengte Centrale As)) 10 km en 5 km. Finish is in Dokkum. Vanaf 14 uur wordt over de noord-zuid route recreatief skeeleren, fietsen en wandelen georganiseerd. De organisatie van de loop en wandeltocht is in handen van een werkgroep waarin vertegenwoordigers van de volgende loopgroepen zitting hebben: loopgroep Dokkum e.o., loopgroep Hugo Veenker, SV Friesland en loopclub Burgum.
Voor meer informatie klik hier sportopdeas.nl