Opbrengst Benefietconcert voor Opus3

11 Maart 2016

In oktober 2015 organiseerden de gezamenlijke Lions en Rotary Clubs van Dokkum een benefietconcert met
medewerking van het Frysk Jeugdorkest. Het concert werd gehouden in de zeer sfeervolle Bonifatiuskapel in Dokkum.
De opbrengst van deze avond was bestemd voor Muziekschool Opus 3, het centrum voor muziek in Noordoost Friesland.
Door deze steun is Opus 3 in staat gesteld twee basissets met instrumenten aan te schaffen die gebruikt zullen worden op diverse basisscholen in de regio.
Op deze basisscholen wordt een start gemaakt met de ‘doorgaande leerlijn muziek’, waarbij alle kinderen, van groep 1 tot en
met groep 8, in aanraking zullen komen met gestructureerd muziekonderwijs.
Op dinsdagmiddag 8 maart  vond op CBS Eben Haëzer in Dokkum de officiële overdracht van de instrumenten plaats.
De Eben Haëzer is één van de scholen waarop dit cursusjaar gestart is met de ‘doorlopende leerlijn muziek.
Een afvaardiging van de Lions en Rotary was aanwezig om de instrumenten tijdens een muziekles van groep 7 en 8 aan
directeur Kees Dekker van Opus 3 over te dragen. De kinderen zijn al druk aan het oefenen geweest op de nieuwe instrumenten om er een mooie show van te maken.
Op de foto van links naar rechts: Durk Mous (Lions), Kees Dekker (Opus 3) en Eduard van der Gang (Rotary).